You are currently viewing שלבים בשיפוץ דירה

שלבים בשיפוץ דירה

בהחלט בא לכם מדי פעם לשנות אווירה וליצור שינוי לכן מידי כמה שנים אתם רוצים לשפץ את הבית.

אם כבר החלטתם לשפץ את הביתכם אז קודם תעשו מיקוד הצרכים ותכינו כלל הנקודות (תעשו סקר שוק לפי כלל הנקודות) :

תבדקו איזה סוגי השיפוצים קיימים, תעשו איתור קבלני שיפוצים מקצועיים, תעריכו השוואת מחירים מדויקת, תקבקשו כמה הצעות מחיר בצירוף פירוט העבודה וגם לא לשכוח על לוחות הזמנים.

רק אז אתם תוכלו לעשות  בחירה הטובה ביותר עבור הצרכים האישיים שלכם.

כדי שלא תמצאו את עצמכם אבודים ללא לוחות זמנים (אובדי עצות) בתוך הליך מתמשך ועלויות משתנות החורגות בעשרות אחוזים מהתקציב ששמתם לטובת השיפוץ אנחנו רוצים לעשות לכם קצת סדר בכל הבלאגן. אלו השלבים שאתם חייבים לחבד.

 

 

  1. מה עושים שיפוץ קוסמטי או שיפוץ כללי? צריך להחליט כמה אתם מעשקעיים.

שיפוץ קוסמטי לעומאת שיפוץ כללי: שיפוץ קוסמטי  זה שינוי מראה, שיפוץ כללי מכיל חלוקה מחדש והחלפת תשתיות.

אז באיזה עבודות באצם מסתכם שיפוץ קוסמטי? מדובר בשינויים הכוללים  צביעת קירות, הדבקת ריצוף חדש, שלל חיפויים חדשניים בהתאם לקו העיצובי האחיד החדש ואפילו עבודות גבס לשינוי חלוקת החלל והחלפת דלתות. זה ההליך שמשנה את כל המראה של הבית/הדירה ונותן הרגשה שאתם כאילו העברתם למקום חדשה.

לעומת זאת שיפוץ כללי זה שיפוץ יסודי,מערכב ומשמעותי הרבה יותר. הוא כולל לרבות הרחבת השטחים הכלליים, כמו הסלון או המטבח, שבירה ובניית קירות, החלפת תשתיות חשמל ואינסטלציה ועוד. פה ספציפי מדובר יותר בחלוקת חלל מחדש. סוג שיפוץ הזה נותן אפשרות להתאים את הבית בצורה מדויקת עבור הצרכים שלכם.

 

  1. תעשו רשימה של כל השינויים הנדרשים והצפוים.

ערכו רשימה מסודרת הכוללת את כל השינויים שאתם מתכוננים:

טרם בחירת הליך השיפוצים תבינו ותכירו לעומק את מירב הצרכים שלכם? תשאלו את עצמכם קודם מה המטרת השיפוץ בדירה. אם ברצונכם לשנות את מראה הדירה אז תוכלו להסתפק בשינויים קוסמטיים בלבד, ולעומת זאת אם ברצונכם להרחיב ולהגדיל חללים ולהחליף תשתיות, תידרשו להיערך להליך שיפוצים משמעותי הרבה יותר.

 

לאחר שמיקדתם את המטרה המרכזית לשמה אתם מתחילים הליך שיפוצים  תעשו רשימה מפורטת הכוללת את כל השינויים שתרצו בדירה בהתאם לציפיות והכי חשוב ליכולות הכלכליות שלכם. במשך כחודש ימים  תוסיפו לרשימה עוד ועוד פריטים ונקודות שתרצו לשנות בדירתכם .רשימה מפורטת כזו תעזור לאנשי המקצוע להעניק לכם הצעות מחיר מדויקות ומפורטות ביותר למניעת אי הבנות שעלולות ליצור חריגות מהתקציב העומד לרשותכם.

 

  1. תפנו לכמה בעלי מיקצוע כדי לקבל הצעת מחיר

קבלת הצעות מחיר – בניגוד למקובל לחשוב, לא מדובר על מחיר השיפוץ בלבד!

כעת, כל שנותר לכם לעשות זה לפנות חופשי לבעלי מקצוע ולקבל הצעות מחיר מדויקות ולערוך השוואה. אנחנו בעוז בניה ושיפוצים מציעים לא מעט שנים שירותי שיפוצים ללקוחות רבים ונשמח להעניק לכם הצעת מחיר מפורטת בהתאם לצרכים שלכם. אז מה חשוב שהצעת מחיר תכלול? אספנו עבורכם את כל הפרטים החשובים. ראשית, חשוב לפרט בדיוק מהן עבודות השיפוץ הכלולות בהצעת המחיר. זה לא פשוט לערוך בצורה נכונה הצעות מחיר . כתיבה כללית של אופי העבודה אינה מספיקה ועלולה להשתמע לשתי פנים, מה שיצור את המחלוקות שעשויות לעלות לכם הרבה כסף. לכן, חשוב מאוד לוודא כי כאשר אתם עורכים הצעת מחיר להליך שיפוצים, היא כוללת במדויק את כל העבודות המפורטות בדף שערכתם במשך כחודש ימים.

 

  1. בדיקה של לוח זמן ואחריות

פירוט העבודה, פירוט לוחות הזמנים, מועדי התשלומים, אחריות על העבודה ועלות כוללת של השיפוץ כולו – כל מה שהצעת מחיר מקצועית חייבת לכלול

נושא לוחות הזמנים של הליכי שיפוצים עלול להיות נפיץ .לכן מאוד חשוב לפרט את אותם. במטרה להימנע מלא מעט מריבות, חשוב לוודא כי נושא לוחות הזמנים כתוב בצורה שקופה ומדויקת לשני הצדדים. פירוט ברור של נושא התשלום. הוא צריך לכלול את מועדי התשלומים, סך התשלומים ואופן התשלום. בכדי להבטיח שקבלן ימשיך לעבוד באותו קצב ובאותה איכות מומלץ להשאיר חלק גדול מסך עלות שיפוצים לסיום העבודה. רביעית, חשוב לכלול בהצעת המחיר את עניין האחריות על העבודה בצורה ברורה ובהירה שאינה משתמעת לשתי פנים. במידה וישנה תקלה כלשהי בתוך תקופת האחריות, על הקבלן מוטלת האחריות לטפל בבעיה ללא תוספת תשלום. וכמובן, הפרט האחרון והחשוב מכל שכל הצעת מחיר שיפוצים חייבת לכלול עלות כלל השיפוץ וחלוקת הסכום כולו לפירוט העבודות. כלומר, לא מספיק לקבל הצעה כתובה על הליך השיפוץ כולו, אלא חשוב שהמחירים יתחלקו בין החללים השונים בדירה ולבסוף ירכיבו מחיר כולל של עבודת שיפוצים כולה. פירוט עלויות השיפוץ יאפשרו לכם לדעת כמה עתידה לעלות כל תוספת שתרצו להוסיף, מה שיכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים. אז אם אתם רוצים להנות מהליך שיפוץ מדויק ללא חריגות מבחינת זמנים או תקציבים, הקפידו על כלל הנקודות שצוינו בשבלכם מעלה.

 

בהצלחה!

כתיבת תגובה